fredag 14 juni 2013

Topping from the bottom

Har i ett par dagar klurat på hur jag ska hantera topping from the bottom, dvs en sub som försöker ta kontrollen. Det är ju något jag inte uppskattar då det innebär att jag har en sub som dels försöker köra över mig och dels inte har den tilliten till mig för att tro att jag kan dominera.

Det jag nu tvingas göra är att ta och stävja det beteendet. Det är ett känsligt läge när en sub retar gallfeber på en i jakt på ett straff. Då måste man se till att straffet verkligen är ett straff och inte en belöning. Subar funkar lite som hundar, lär de sig att ett visst beteende ger en viss effekt så beter de sig så för att trigga den effekten så det gäller att se till att effekten är oönksvärd.

Jag gjorde det lätt för mig genom att plocka bort privilegier och samtidigt göra straffet kännbart. Så nu har jag en sub som inte får komma på tre veckor... Jag funderar dock på om man inte borde vara snäll och slänga in det som suben fiskade efter egentligen, fysisk bestraffning tills han får nog och ännu mer bara för att säkerställa han fått som han vill och se till att han kommer på att det kanske inte var det han ville ändå... När vi nått det stadiet kanske man borde tvinga honom att be om ännu mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar