måndag 3 juni 2013

Tid

Jag hade ju lovat mig själv att inte dra igång något förhållande utan att veta att jag har tid. BDSM är extremt tidskrävande då det tar tid att lära känna sin partner, komma på kreativa lekar, förbereda samt faktiskt utföra det.

De jag pratat med verkar inte lägga ner så mycket tid som jag estimerat. Jag ägnar väl någon timme om dagen just nu åt att tänka på BDSM, intervjuer och BDSM-snack tar ytterligare någon timme om dagen, å andra sidan är det ju något man inte behöver syssla med när avtal slutits och förhållandet är etablerat.

Jag misstänker att vi dom drar det största lasset i tidsaspekt, särskilt de liksom jag avtalat bort planeringsbiten, i mina avtal vill jag ha ensamrätten och min sub får komma med åsikt och förslag men det är jag som lägger upp Game plan. På något sätt känns det viktigt för att kunna vara auktoritär och dominant.

Jag använder ju bloggen som anteckningsblock när för mina ideer så jag hoppas kunna spara tid i framtiden till stressigare dagar.

Jag tror även att subens tid kommer i form av att vara tillgänglig. En sub med fullspäckade scheman kan vara svår att passa in och en sub bör ju vara tillgänglig för sin dom...

Min ordinarie tidsestimering var ett snitt på åtta timmar per vecka, nu vet jag inte om ens det räcker till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar