måndag 24 juni 2013

24/7

Disskuterar 24/7-förhållande. Eftersom det är den långsiktliga strävan jag har så ter det sig viktigt att definiera min syn på 24/7.

Detta är vad jag sade:
Jag är självständig och någon som ska vara med mig måste med vara självständig.

24/7 i min syn är att bete sig på ett visst sätt, dvs respektfullt, och se till att bara göra som jag vill men sedan leva sitt eget liv. -Vad korrekt är definieras ju självklart baserat på förhållandet.

Allt som görs har konsekvenser helt enkelt. Tycker jag att min partner betett sig illa så tar vi tag i det när vi kommer hem. -Jag vill kunna ha den möjligheten.

>> Känns lite som att partnerns åsikter kanske åsidosätts.

Gör det verkligen det?
Åsikter är väl alltid tillåtna.
Tror mer att åsikter blir bättre hörda? -Då man kan kommunicera med mer sandad ton än att börja skrika i munnen på varandra.
Jag tror mer att ett 24/7 lättar upp frustrationen som byggs när parter inte kan hantera situationen och kommunicera. Med vad jag vill så menar jag att inte kalla folk för idioter etc och inte att han ska klä sig på ett visst sätt och typ städa huset. Ett förhållande är fortfarande ett förhållande och jag ämnar vara delaktig i det. Dock tar vi en annan approach i kommunikation och sexliv.

Jag följer en del flr-bloggar och de säger att dynamiken i hemmet förbättrats. Sen är det vinklat självklart men det tilltalar mig att kunna straffa oönskat beteende. Att bestämma vad andra ska ha på sig på daglig basis känns mer som att man försöker åsidosätta den andres åsikter.

Jag vill att min partner ska ha en egen åsikt och ett eget liv. Hjärndöda människor orkar jag inte med. Men vid konflikt vill jag kunna sätta näven i bordet.

Det är i vart fall under de premisserna och de intentionerna jag tänker mig ett 24/7. Att gå med partnern i koppel är av inget intresse, då kan jag skaffa hund... Så mycket enklare..

Min partner är till för att komplettera mig inte hålla tillbaks mig! Jag ser en relation som något som flyter på. två liv som naturligt sammanfaller.

---

Komplettering:
Jag vill ha ett vanligt förhållande med inslag av bdsm. Jag vill alltid kunna slänga in en bestraffning för att krydda sexlivet, förbättra min partner eller bara bli av med frustration.

Jag ser min roll mer som den stöttande partnern som hjälper min partner till framgång. Detta genom att finnas där, precis som i bilket förhållande som helst, men även genom att motivera, fysiska konsekvenser är ju bra motivatorer.

Jag ämnar inte dominera min partner till den grad att han inte har en åsikt utan mer ta vara på våra personligheter och ha riktigt kul tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar