måndag 24 juni 2013

Relationers vara och icke vara

När jag blev singel sade jag högt och tydligt "slå mig om jag påbörjar en ny relation". Gifta sig och skaffa barn har aldrig varit någon ambition i mitt liv. Att kasta mig in i en ny relation när jag gett upp en väldigt bra relation kändes inte lockande då. Relationsmänniska med soffmys och film fredagkvällarna och strandpromenader hand i hand skulle nog ingen definiera mig som. Det förvånade mig väldigt mycket när jag sist jag gav mig in på avtal slängde in ett "med möjlighet att utveckla det hela till ett förhållande", den delen har aldrig varit lockande innan. Det avtalet rivet och jag funderar på vad jag vill ha ut av ett avtal. Just nu känns det som att om jag ska satsa på BDSM och lägga ned den tid och det engagemang som krävs för att bli bra så kommer det naturligt bli så att den texten kommer finnas. När jag sugit på den karamellen så tycker jag om bismaken, jag är redo att börja bygga upp en relation och sluta flänga så som jag gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar