torsdag 13 juni 2013

Jag ska vs jag skulle vilja

Har ju testat på SMS dominans och modet att vara dominant överhuvudtaget. Någonstans har jag fått för mig att man måste använda ord som "SKA" för att vara dominant och auktoritär och det är den jag kört. Det funkar inte alls bra på jobbet, där jag mer ödmjukt använder ord som "vänligen".

Jag tror nog att jag byter spår i min dominanta approach. Min vilja är lag. Jag tror jag har mer att vinna på att få min sub att vilja göra saker för min skull snarare än för att jag krävet det. I ett bra förhållande gör man saker för sin partners skull och finner vinst i det snarare än för att man inte finner konsekvensen oöndskvärt, dvs positiv belöning. Oavsett vilken approach jag tar är ju den kortsiktiga utkomsten likadan, den långsiktliga däremot tror jag mer på den positiva belöningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar