lördag 8 juni 2013

Positioner

Nu får det tyvärr bli utan bilder tills jag lyckas lokalisera dem. Lite svammel om olika positioner jag är nyfikrn på.

Jag har alltid attraherats av bilder där sub vilar mot armbågarna, helst med rätade ben. Dianne på wifesincharge har ju en sådan profilbild tex. Kan dock inte erinra mig att jag själv använt mig av den positionen... Jag kan dock tänka mig den positionen för ass och baksida lår. Jag får även sub i arbetshöjd.

En annan position jag är nyfiken på är ju när sub är på knä och vilar huvudet mot golvet, lite som när man ber, eller med ena kinden mot golvet. Det som lockar där är neråtrörelsen. Snabba effektiva rapp mot ass och rygg beroende på om man står framför eller bakom. Eftersom asset är uppåt har jag även sett en del straponakter i den positionen. Kan misstänka att den gör sub mer ödmjuk då den verkligen betonar över- och underrollerna.
Betänk jag hittade en tumblr! http://facedownassupmrduff.tumblr.com/

I samband med ståhejder kring piskstraff i de muslimska länderna har jag sett att om sub står på knä med ryggen upprätt och händerna vilandes på knäet så kan man komma åt ryggen. Har svårt att se atr sub kan spänna sig för mycket i den positionen med, kan man spänna ryggen?

Thailändska klipp brukar visa skolbarn i en stående position med armarna i kors framför sig. Oftast brukar de ju sikta på ass men kan tänka mig att rygg och baksida lår är bra måltavlor med.

Medan jag sökte bilder hittade jag en intressant sida om positioner vid barnaga. http://www.chastisewithlove.com/positions.html

Kom just att tänka på stolspositioner, där jag är nyfiken på den där ryggstödet på två stolar ställs mot varandra så att suben står lutad med knäna mot den ena och böjd över ryggstöden och har händerna på sittdynan på den andra. Bra arbetshöjd. Sedan kan man ju ha regeln om att sub inte får lyfta knä eller handflator från sittdynorna och få lite roligare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar