onsdag 19 juni 2013

Misslyckanden

Ju mer jag läser om BDSM desto mer osäker blir jag, det känns som om man får nya aha-upplevelser varje gång. Jag tycker inte riktigt om att bli tagen på sängen. Det klickade nyligen om dippar och psyke.

Jag har alltid trott att det är vid hård lek som subbar kan få sina dippar, crasher eller vad man väljer att kalla det. Efter att ha läst olika bloggar ur subperspektiv har jag nu fått insikt om att en sub hamnar i farozonen vid misslyckanden. Det verkar vara så att en sub som vill tillfredsställa sin dom kan känna sig misslyckad och oönskad när denne inte lyckas fullfölja sin doms instruktioner eller önskan. Det ter sig vara destruktivt och jag skulle vilja påstå att vissa av de jag läst lutar lite mot självskadebeteende.

Som den dominante och lekansvarig måste jag se till att få min sub ur de tankebanorna. Positiv belöning och mycket bekräftelse. En sub är aldrig någonsin värdelös, snarare väldigt ovärderlig! Att ha någon som litar på en är en gåva, inte en självklarhet! Jag ser alla misslyckanden som gemensamt misslyckande. Som dom måste jag styra oss båda åt rätt håll, se till att vi gemensamt lyckas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar