torsdag 9 januari 2014

Praktikaliteter när man stiftar bekantskaper

Det har blivit en hel del skumma tillfällen att stifta bekantskaper på under året och nu kommer jag väl fortsätta trenden bara för att vidga mitt kontaktnät. Det finns alltid en massa oklarheter man behöver veta innan man går in i någon annans hem.

Rent spontant vill jag ju alltid veta följande när jag ska hem till någon:
Boendeform (big nono för barn under samma tak, jag har ingen anledning att vistas under samma tak som en främmande människas barn)
Djur (allergitabletter, päls på business suit är drygt)
Husregler (några särskilda ordningsregler man måste respektera)
Hur gör vi med maten? (Jag har mattider)

Mitt hem bor bara jag i. Dock har jag två reservnycklar som brukar vara ute på vift och man får räkna med att det kan komma folk inklampandes mitt i natten.
Hos mig gäller rökfritt och drogfritt. Annars känn er som hemma och gör vad ni vill. Tänker man äta från kylen så kolla datum. Tar man slut eller nästan slut på något skriver man upp det i inköpslistan. Borden rensas när man ätit klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar