måndag 13 januari 2014

Game plans

Lite funderingar på game plans.
Anledningen jag kör game plans har ju varit avtalens art. Sysslar man med disciplin så krävs det consistency och consequences. Game planen utgör stödpunkter.

Sedan består ju game planen av saker jag vill göra och ofta väver jag in saker sub tycker är kul med. Balansgång och en väl balanserad game plan är rätt eggande.

Game plan utgör ju även kommunikationsmedel. Sist fick ju sub skriva den, då får jag veta hur han tänker.

Nackdelar finns det alltid gott om.
Jag är dålig på manus. Har nog aldrig följt en game plan. Som sagt riktlinjer...

Sedan kan game plans skapa onödig press och höga förväntningar. Jag planerar ju och med mitt kontrollbehov finlirar jag in i det sista för att det ska bli perfekt, ändå missar man något eller verkligheten blir inte som planerat. Det är mentalt utmattande.

Jag har blivit sviken rätt många gånger och fått riva game plans, det är mentalt jobbigt att behöva ladda ur sig när man ägnat tid åt att skapa något och behöva riva sin skapelse.

Sedan tror jag på en sund balansgång. Jag har varit i en fas av rollspel. Det har varit roligt och det är en sida jag inte visste om mig själv. Men jag är även spontan och improviserar bra. Man behöver inte alltid ha storheter, ibland skadar det inte att lätta på pressen och bara vara spontan och där i stunden.

Det handlar om balansgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar