måndag 27 januari 2014

Nästan där

Idag rök köket. Samt lite nedmonteringar.
Ska planera resten av veckans klädsel och sedan packa resten. Det är dammigt och skitigt här. Lite smått orolig för infektionsrisken. Jag är dock överduktiga jag och har ännu inte pillat på piercingen. Den svider idag faktiskt och lite svullen men ser fint ut.

Funderar. Vill jag fly imorgon? Jag och min övernattningsväska har ännu inte gjort några äventyr i år och det lär nog fortsätta så ett tag. Imorgon är min lediga dag så jag borde ta chansen.

Kommer då till frågan. Vad gör vi åt allt? Just nu ser vi livet passera förbi i ilfart för upptagen för att orka ta tag i det. Idag var kroppen för första gången riktigt pigg upptäckte jag när jag sprang fyra trappor, inte gick utan sprang. Hjärnan dock på lågvarv.

Det känns aningen segt i vart fall att inte kunna leva ett oplanerat liv. Imorgon träffar jag någon jag inte sett på länge. Mest för obligatoriska "jag tycker om dig såpass mycket att jag ger dig min dyrbara tid". Men även inplanerad vila så jag inte springer in i väggen och lägger mig ner och dör av leda. Onsdag tvätt och fito. Allt ska vara klart och redo att fraktas. Torsdag hoppas jag att jag lyckas hämta ut nycklarna, jag har bara blivit lovad dag men inte tid. Jag orkar inte få panik längre. Torsdag kväll hoppas jag det finns en bil som hjälper mig med det första ömtåliga lasset. Fredag bär det av och med lite tur så går det såpass smärtfritt att jag lyckas jobba. Annars ångest. Helgen blir väl uppackning och ikea from hell. Jag hatar ikea...

Nästa vecka? Jag hoppas 6 timmar till helgen räcker för att komma igång och vara fungerande. Någonstans här har jag tydligen gått med på att anordna avdelningens firande av en kollega. Fixa planering, inköp och få alla att för en gångs skull dansa efter samma pipa. Efter all stressen så är det planerat att det nästa vecka blir viiiiila och social som fan. AW, AW och AW står på schemat. Jo jag lever livet i 250.

Åter till frågan när har vi tid att ta tag i livet? I slutet av februari. Jag ska tydligen fira alla hjärtans tjaffs minst tre gånger är det planerat. Samt en födelsedag. Hmm jag undrar om strapon är ok med en piercing. Jag har ingen backupplan nu när jag inte kan prestera på annat sätt...

I vart fall planen är slutet av februari ska jag ta och omvärdera alla mina erbjudanden och göra något av dem. Vi vet att jag mest troligt lyckas irra i snöstormen imorgon och hamna i fel säng. Tur jag är piercad så jag inte är lika sugen på att vara impulsiv. Att lägenheten ser ut som ett bombnedslag har ju även tjänat som ursäkt för att reflektera mer kring avtalen.

Min chef undrade idag, som vanligt, om jag någonsin tänker på annat än jobb. Med tanke på all abstinens så var mitt svar, i tanken, "nej oftast tänker jag på annat men du vill inte veta vad". Min chef mår bäst av att inte veta.

I tillägg så tog jag till flykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar