tisdag 1 oktober 2013

Varthän kosan styr

Jag har tagit seriösa funderingar. Jag har börjat röra på mig dessutom så det känns som om jag satt igång något...

1) Jag letar ny bostad. Jag har inte nya sökkriterier annat än läge. Läge. Och läge. Jag funderade imorse om jag inte borde leta ett läge närmare sub... Tål att funderas på då det självklara valet i sådana fall går bort. Övermindödakropp...

2) Jag letar nya karriärsmål. Ett som fungerar att jobba utomlands med... Jag tror inte jag är kvar om två år någonstans.

3) Jag lägger om min livsstil. Mer hemmakvällar och mindre ut och ränna. Det har slutat vara roligt helt enkelt. Sociala tillställningar är en sak men packad väska och inte veta riktigt om jag kommer hem är en jobbig livsstil. Det är dags att växa upp. Detta kommer innebära positiva förändringar i min ekonomi, det har varit en dyr livsstil...

4) Reviderat det där körkortet. Jag kom så långt att jag valde körskola. Funderade dock på en strategi. Nu avvaktar jag min bostadssituation som kommer avgöra en hel del. Sedan ska jag lägga upp planen för min chef och sälja in den. Nytt datum 25e november.

5) Jag har börjat säga upp bekantskaper. Jag behöver tänka på min image. Vissa passar inte in...

Målet? En chefsposition, en mille i handen och 30k som drattar in på kontot varje månad... på min 35-årsdag. Fair enough?
Det var ett mål jag satte upp och det börjar bli dags att försöka uppnå det helt enkelt.

Sedan har vi livskvalite... Varför nöja sig när livet kan vara precis som man vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar