söndag 27 oktober 2013

Hej hur är det

Det kommer perioder då alla hör av sig. Man får samtal mitt i natten eller ett sms "Hej hur är det?". Jag vill bara svara "skit i det du", jag tror ärligt talat ingen bryr sig om hur jag mår mer än min chef, mina närmaste kollegor samt mina föräldrar och sub. Alla har ett intresse, när kan jag börja leverera igen.

Blir så trött på följande scenario, hände häromnatten kl ett från ett nummer jag inte hade sparat. Eftersom folk ringer så antar jag det är viktigt, varför skulle man annars ringa?!
Hej?
Hej
Vem är detta
S (en person jag träffat men ertappade med armarna runt en annan naken tjej medan jag sov lättklädd i hans säng och väntade på att han skulle lägga sig)
Öööh du jag ska upp och jobba imorgon vad vill du?
Oj. Förlåt. Ring mig när du har tid. Puss hej.

Jag skickade ett sms dagen efter. Skickat en påminnelse.
Några dagar senare vet jag fortfarande inte vad han ville men med tanke på vår historia så antar jag att jag vet... Och tja, jag fortsätter svara enbart för att jag tycker han är... rolig?

Det kommer och går i vågor som sagt. Människor som varit så gott som döda och inte svarat på ett endaste kontaktförsök på flera månader hör av sig när det krisar och är intresserade av att veta hur man mår. Mest troligt tror de att jag blir alldeles till mig i trosorna att jag känner att jag måste ligga med dem.

Jag undrar vilken bild jag ger. Någon som är lätt att få i sängs? Knappast då det är de jag inte sett nakna som hör av sig. Det där ickefällda bytet? Kanske.

Jag är trött på att bli behandlad som ett billigt ligg som duger att höra av sig till när det funkar och att aldrig få något tillbaks på mina kontaktförsök! Ge och ta. Vill man på riktigt så ser man till att hitta tid helt enkelt! Är det bara för att sexbiten finns som man kan bete sig hur som helst?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar