lördag 5 oktober 2013

Sex, makt, hobby, slentrian

Ju mer jag är ute i svängarna desto mer förvånas jag över hur lätt sex är att få. Det sätts inga krav utan sex görs bara. Kvantitet före kvalitet... Ju mer desto coolare...

Jag har KK just för att jag vill ha kvalitet framför kvantitet. Överlag har jag mer sex som singel än vad folk i förhållande har men jag känner ändå att mina kk har gett mig stor bekräftelse som person. Jag känner att jag kan umgås med mina KK utan sex också, inget tvunget men visst om vi ändå ses och båda vill så varför inte... Men jag ser mina KK som väldigt trevliga personer som jag gärna umgås med. Vissa människor umgås jag med och kallar dem för polare, andra har jag sex med och kallar dem för KK.

Jag blir då rätt sur över artikeln om Tenstavåldtäkten. Om vi bortser från huruvida det är våldtäkt eller inte. Det jag ser har hänt: Ett gäng killar är i samma rum som en tjej och som normalt händer är att sexlusten tar vid. Istället för att hantera som det bör, privat, tycker de att "jo men det är coolt att knulla" så de övertalar tjejen till att ha sex med dem. Vare sig tjejen vill eller inte vill: sen när blev sex något man har på fester som en kul grej? Sen när blev det ok att använda sex som maktutövande? I afrikanska länder är våldtäkt ett vapen, militian våldtar kvinnorna för att visa sin makt. Samma sak tycker jag börjar hända nu i vår skyddade del av världen. Unga har sex för att få status! Det känns så gammalt och förlegat. Våldtäkt var vanligt förr och nu känns det som att det kommer tillbaks.

Jag känner att vi snart kommer i ett "skyll dig själv"-läge. ALLT i vår vardag anspelar på sex. Tjejer klär sig sexuellt och utmanande, såda är kulturen. Det pratas sex på fester. Så mycket som en vardag baseras på sex så är det klart att unga snedtänder och har sex utan förståelse för vad de håller på med. Man ska helt enkelt bara ha sex! Sex är inte bara en kul grej man gör utan något som är sjukt trevligt men kan ge konsekvenser. För att sex ska bli coolt så måste man förstå varför man har sex.

Jag umgås med självdestruktiva människor som endast söker uppmärksamhet i form av sex. I brist på riktig bekräftelse ser de till att få det i den enda formen de känner till: sex. Andra har det som hobby för att de tycker sex är trevligt. Jag tror jag är en hobbymänniska men sedan sysslar jag ju med BDSM också, som just nu är min primära hobby, och mina lekkamrater är ju mina KK så sex kommer oftast mer på köpet...

Ibland undrar jag om folk har sex för att de tror det är det som förväntas av dem eller om de har det för att de vill. Någonstans får man komna ihåg att sex är något sjukt trevligt som man får ha med en annan människa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar