tisdag 22 oktober 2013

Rookie mistakes

Med tanke på mitt förarbete så är jag inte alls imponerad över min insats. Jag har märkt av mitt problem med att fokusera längre stunder, tyvärr har det väldigt negativ inverkan på mitt jobb. Jag tycker bättre om när jag är fokuserad och mer i stunden, en person jag inte sett till på länge. I mitt bdsm ter det sig i form av att jag gör nybörjarmisstag jag är väl medveten om men ändock envisas med att fortsätta göra. Jag har tur som haft ordentliga sub när jag gjort misstagen.

Jag gör intervjuer, samtliga lekkamrater hade jag skrivit med ett bra tag innan intervjun, vissa började vi mer på ett chattplan än att vi skulle träffas tom. Vi har en checklista. Självklart sätter sub femmor på allt utan att reflektera! Misstag ett: har sub koll? Är det fantasin som lockar eller innerlig önskan?
Misstag två: detta med "har gjort" är inte mätbart, en gång, mycket eller sade han det bara för att inte verka noob?
Efter att ha pejlat in sub och vi slutit ett bra avtal. Game plan! Diskuteras med sub, självklart kommer sub säga att den lockar...

Ibland har jag kommit på mig att leka när jag inte borde. Mitt i natten klockan ett, lika illa som på morgonen kl jagbordegåttuppochvarapåobb... Dra en snabbis när man har bråttom eller inte är klartänkt blir aldrig bra. Hur mycket sub än vill så får man dra en gräns. Uppföljning, uppföljning, uppföljning. Det måste hinnas med seriösa uppföljningar. Är det en ny sub så måste man hinna sätta sig ned och disskutera. Jag hade lite magsår med min senaste sub som jag tyckte, efter en period med erfatna lekare, var en bra ide att dra igång en session med sent på kvällen. Självklart tvärdök vi i sängs. Morgonen gav inget utrymme för att konversera. När jag kvicknat till på jobbet insåg jag vad jag hade gjort: berövat sub möjligheten att reflektera. Med nya sub är det viktigt. Ge dem en chans att reflektera, och tvinga dem till det. Skadan är skedd tyvärr. Man ska aldrig stressa fram något awesome.

Vad jag försöker säga är att förarbete är jättebra men efterarbetet är jätteviktigt. Det handlar om upplevelser. Erfarna utövare behöver inte alls få samma upplevelse av exakt samma game plan med olika människor. Det handlar om personkemi och tolkningar. Det är viktigt att disskutera hur man upplevde första träffen medan man är tillsammans samt ett tag efteråt när nyhetens behag lagt sig. Som dom måste man se till att sub svarar ärligt och inte det de tror man vill de ska svara, det sistnämnda en dålig sak att lära sin sub...

Med nya sub önskar jag att jag tagit upp förväntningar. Är sub oerfaren så kan de vara osäkra på sin roll. Är de inskolade så kan de anta en roll för att de lärt sig det... Vad vill jag ha ut av min sub och vad gör de för sin skull och vad gör de för att de tror jag vill de ska göra. Förväntningar, tolkning mm. Dvs det sub tror att det handlar om. Kan man inte förstå varandra så kommer det gå åt helvete...

Jag är för liberal det märker jag. Jag gillar att ge dem den friheten men jag måste vara tydlig med mig själv om var gränserna går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar