lördag 5 oktober 2013

Dags att sluta

Det finns olika tekniker för att utmäta straff, av de jag tänker på:
1) Antal rapp
2) Antal minuter
3) När sub fått nog
4) När jag fått nog

När jag spankar som förspel brukar det bli en kombination av när sub och jag fått nog. Är det sub som ber om att få smisk så brukar det bli när sub fått nog, men inte ovanligt jag fortsätter lite till heller så sub kan ju aldrig riktigt veta...

Antal minuter känns så stressigt... Är vi mitt uppe i ett flow vill ju inte jag sluta, även om sub kanske vill. På något sätt så förlorar jag kontrollen tycker jag...

Antal rapp ger ju lite samma känsla. Man avslutar med en otillfredsställd känsla. Jag har inte varit riktigt nöjd med den approachen även om jag nästintill alltid berättar för sub hur många rapp han får för sina synder. Det ger sub en möjlighet att mentalt förbereda sig samt kan avgöra graden av sitt brott, många rapp större brott, färre rapp mindre brott. Sub är smart nog att dra den kopplingen...

Jag lutar mer mot att byta till jag fått nog. Jag tycker om när sub ger upp och underkastar sig straffet. Då känns det som att han då förstår sitt brott och straffet som medföljer. Det är sällan vi når dit men jag tycker om det.

Jag tycker om överraskningar och att sub inte kan greppa något. Sub blir med utlämnad och har ingen kontroll alls. Det bygger mycket på tillit och det är en relation jag vill ha. Har man inte förtroende för varandra så är det ett dödfött förhållande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar