måndag 7 oktober 2013

Livet jag vill leva

Just nu har jag en paus från mitt vanliga liv. Jag gömmer mig hemma. Jag har lärt mig tycka om soffläge med dumburken i min ensamhet. Det är lugnt och skönt.

Det var ett liv jag tidigare inte tillät. Fram tills för lite drygt en månad sedan jobbade jag hårt med att driva mig själv. Jobb, utekväll eller träning och hitta sovsällskap. Aldrig vara hemma, alltid göra något. Var det inte en social kväll så var det träning. Sova ensam lite, mest för att jag hatar att sova ensam.

Mitt i allt detta kommer allt pendlande. Mitt jobb ligger mellan min bostad och mitt sociala liv. Detta innebär väldigt mycket tidsslöseri samt stress. Är jag på jobb och har två timmar till en AW så har jag inte tid att dra hem och fräscha upp mig men lite för mycket tid att drälla på. Eller så drar jag hem och får vända direkt. Är jag ute och sub vill ses över natten så måste jag ta omvägen hem för att hämta grejer och sedan vara på väg tillbaks...

Jag älskar min lägenhet, den uppfyller alla mina krav, och området passar mig utmärkt. Hade jag haft mitt socisla liv här och en bättre hyresvärd hade jag varit grymt nöjd. Nu är inte verkligheten så bra tyvärr.

Jag är rädd att trots mitt driv och ambition så kan det ta två år innan jag flyttar, jag har inte bråttom så nedköp gör jag inte. Plan B blir faktiskt att spara så att jag kan köpa om två år...

Hmm det verkar som om jag får se över denna text. Ser ut som stor del av det jag sktivit inte kommit med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar