lördag 25 maj 2013

Singel, sex och självsäkerhet

Bra artikel jag hittade på aftonblaskat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16792939.ab

Efter att ha levt i en relation merparten av mitt vuxna liv så vill jag påstå att detta nog också är min inställning, minus antal sexpartners. Jag kan komma upp i en imponerande siffra men jag är kräsen och inte direkt intresserad. Jakten intresserar mig inte alls, snarare finner jag den jobbig.

Att ha sex med människor man inte är ihop med är ingen stor sak. Det handlar inte om att nedvärdera sig själv eller att sälja sig billigt. Snarare tvärtom, jag vill ha sex nu och därför har jag det. Jag är inte riktigt där då jag bara har en KK men två ökar oddsen...

Att inte ha känslor tycker jag ändå är skumt. Jag bryr mig om de jag har sex med. Jag ser det som ett förhållande inom ett tidsspann. När vi ses är vi ihop, när vi lämnar varandra så är vi singlar. Passar mig utmärkt med en sådan livsstil. Jag vill mycket mer än att leva mitt liv anpassat efter en person, jag vill leva mitt liv först och främst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar