måndag 13 maj 2013

Att pressa eller inte pressa

I mitt förra inlägg om att hantera smärta valde jag att tänka i banor utan press. Något som varje förhandling borde ta upp är presspunkt.

Jag vet med mig att jag inte tycker om att bli pressad, lite kan gå bra men lite för mycket, även i all välmening, ger oftast motsatt effekt och jag kan bli rätt sur. De flesta jag umgås med är likadana. Ett nej är oftast ett nej så därför är jag van att ge upp loppet.

Jag tycker inte heller man ska pressa sin sub i början. Är det en nybörjare riskerar man förstöra suben om denne känner sig tvingad och orespekterad.

I dominanslekar är det dock inte helt ovanligt att suben vill bli pressad för att känna sig undergiven, då är det ju ren trots man har att göra med. Har man inte spelreglerna klara så blir sådana saker svårtolkade och risk för missförstånd uppstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar