söndag 5 maj 2013

Analsex

Inköp:
Apoteket:
Lavemangpåse,
Engångshandskar, 
Bomull,

Sexbutiken:
Strapon,
Buttplugs,
ev gummi till strapon
Glidmedel

Övrigt:
Textilvaxduk



Förberedelse- lavemang:


När jag läste på om lavemang nyligen fick jag tips om lavemangpåsen:

Lavemang för att rengöra asset: Om Lavemangpåse
Vattenlavemang ordineras för tömning av hela grovtarmen, t.ex som förberedelse för röntenundersökning eller operativt ingrepp i tarmen. Oljelavemang ordineras för att lösa upp avföring.

Bruksanvisning
1) Stäng av slangen med slangklämman
2) Fyll lavemangspåsen med kroppstempererat vatten (för vuxen c:a 1,5 lit.)
3) Höj påsen, så att denna kommer högre än pipen, öppna slangklämman, driv ut luften och stäng åter av med slangklämman.
4) Stryk något glidmedel t. ex vaselin på pipen
5) Lägg Er på vänster sida med uppdragna knän.
6) För med roterande rörelse försiktigt in pipen i ändtarmen till ett läge strax innanför slutmuskeln.
7) Lossa slangklämman.
8) Höj påsen och kontrollera att vattnet rinner in i ändtarmen (om inte ändra pipens läge). Slappna av och andas med djupa andetag.
9) Forcera inte - låt vattnet rinna in i etapper.
10) Stäng av slangklämman så nära pipen som möjligt strax innan allt vattnet runnit in.
11) Försök behålla vattnet i tarmen under några minuter.
12) Gå på toaletten som vanligt. 


Annars läste jag på strictjuliespanks sida  hur man gör lavemang på sin sub och så har vi hederliga Flashback med att tänka på.

Förberedelse -prepp:
Har man långa vassa naglar så bör man vara försiktig om man ska vara inne i asset och peta. Ett tips jag snappat upp (från en porrfilm?) är att stoppa in bomull i toppen på engångshandskar för att inte riva suben med naglarna.

För att rädda sängkläder, eller lekytan överhuvudtaget, brukar jag köra textilvaxduk. Brukar vara mycket kladd i form av glidmedel, tabasco m.m. om jag är i ett ass och rota. Textilvaxduken tål en hel del och kostar under hundringen att köpa in och kan lättvindigt bytas ut om man skulle råka spilla för mycket.

Analsex:
Jag tyckte veckorevyns artikel om analsex var den bästa jag kunde hitta. Alla jag frågat säger samma sak: förbered försiktigt, lite fingrar, sedan buttplugg och sedan strapon. Mycket glidmedel! Jag hade en buttplugg som kunde pumpas för att långsamt töja ut ringmuskeln. Sedan kör jag alltid gummi på sexleksakerna, lättare att rengöra och mer hygieniskt.

Lägger även in veckorevyns checklista

Checklista för analsex:

  1. Var försiktig.
  2. Använd rikligt med glidmedel, vatten­baserat eller silikonbaserat.
  3. Börja alltid med att tänja med fingrarna försiktigt först.
  4. Använd kondom.
  5. Ha aldrig vaginalt samlag direkt efter analt, utan att byta kondom eller tvätta noga först. Bakterier från tarmen kan ge problem i slidan. Samma sak gäller givetvis fingrarna.
  6. Låt den mottagande parten ha kontrollen.RFSU har en bra, liten broschyr som heter ”Praktika för analsex”, med information och goda råd om analsex. Den finns att ladda ned gratis på rfsu.se/material.asp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar