söndag 19 maj 2013

Härifrån och framåt

Då var jag hemma igen. Helgen har varit helt fantastiskt. Men ärligt talat har jag saknat att inte vara hemma. De få timmarna jag varit hemma har jag ägnat åt att förbereda inför resten av veckan. Nu tar jag tag i mitt liv. Träning så att jag tappar lite  fläsk. Skaffar mig en mer hälsosam livsstil. Mer tid hemma. Inget mer alkohol mer än på högtider dvs midsommar, jul och födelsedagskalas. Jag har inte haft alkoholbehov på över en månad och det känns viktigt för mig att vara nykter om jag ska ta upp BDSM. Denna helgen har jag känt att jag definitivt måste prioritera upp den delen av mitt liv. Jag måste hitta en balansgång mellan frihet och committment. Tyvärr verkar livet och tiden vara den största orsaken till att BDSM-par slutar. I mitt fall var det livet och brist på intresse. Att ha ett förhållande och bokstavskombinera på heltid känns inte som något jag kommer klara av, efter ett tag behöver jag ombyte. När jag väl löst tidsaspekten så är jag redo att förhandla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar