tisdag 14 maj 2013

Livet på löpande band

Maj månad ganska fylld och många kvällar där jag kommer hem till nattning, om jag kommer hem. Idag jobbrelaterad konferens. Bra föreläsare. Solen sken så hem och byta om från skjorta till t-shirt och trasiga jeans. Hann cirkum två timmars ineffektiv promenad. Nu ligger jag i säng och nedvarvning på schemat.

Imorgon och torsdag likadana dagar och så reser jag återigen bort till helgen. Det är skönt när allt flyter på. Hade önskat att jag hade sluppit sova ensam denna veckan dock. Jag har inget emot dagarna som singel, nätterna däremot är mindre roliga.

Med ett fullspäckat schema är det tyvärr svårt att hinna göra nya övernattande bekantskaper, än mindre hamna i förhandlingsläge med en lekkamrat. Min fritid ägnar jag nu åt att fundera på vad jag värdesätter i mitt liv. Det känns som om jag lutar mot att varva ner och försöker ta tag i mitt liv snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar