tisdag 17 september 2013

Stående vs liggande

Jag har ju nästintill bara kört liggande positioner. Var längesedan jag körde en stående. Har ju tidigare brainstormat lite stående positioner så ideer är det inte brist på!

Jag har i vart fall insett att liggande inte är så bra för långa redskap. Svingen blir uppifrån och ner och känns inte helt naturlig. Jag har råkat ut för fler snedträffar än jag tycker känns bra pga vinkeln. För rotting bland annat lämpar sig stående position bättre. Bättre vinkel och bra arbetshöjd.

Fördelen, den enda imo, är ju att sub kan ligga mer bekvämt och på så sätt vara lite mer avslappnad och kontrollerad. Byter vi till stående så tror jag att sub får problem att kontrollera sig själv och det blir mer problem. Är ju synd att behöva bestraffa sub för att han inte håller positionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar