söndag 8 september 2013

Kan inte somna.
Just nu känner jag mig sårad, sviken, billig, utnyttjad och lurad.

Det förvånar mig att folk säger så mycket för att inleda förhållanden och hålla kvar vid dem. När man konfronterar och är beredd att gå vidare så lovar de alltid allt guld i världem för att det ska bli bättre men ändå står man och trampar i samma gamla spår. När jag är rak på sak så önskar jag att motparten visar samma respekt tillbaks men det är tydligen för mycket begärt...

Slutar alltid med att folk blir sårade. Oftast funderar jag på om det inte redan är slut när jag börjar tvivla men den investeringen jag gjort i varje relation är rätt stor för att ge upp den. Två timmar i snitt om dagen på game plans lägger jag ner och att riva en game plan jag sett fram emot gör riktigt ont.

Sedan får man veta att de gjort slut och gått vidare utan att berätta för mig. Jaha och när jag gjorde det så ville du inte...

Insiktsfullt. Mönstrena känns för bekanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar