torsdag 4 juli 2013

Psykisk dominans

Jag vill påstå att riktig psykisk dominans uppstår vid tillit och respekt.

Fast jag har upptäckt att psykologisk dominans även kan uppstå pga förväntan. Vi diskuterar och försöker hitta våra roller, hitta vårt avtal. Ungefär då får sub för sig att han ska bete sig på ett visst sätt och jag dominerar för att jag FÖRVÄNTAS dominera. Kan nog tyvärr inte påstå att jag lyckats vara dominant och förtjänat det...

Jag tror ärligt talat att jag är rätt dålig på att vara BDSM-dominant. Jag förväntar mig mer att allt sköter sig självt för att faktiskt aktivt vara dominant. De gånger jag lekt och försökt tänka på vara dominant har det känts B.

Ändock följer folk mig och gör som jag vill... Önskar bara jag visste hur jag gör men jag har fått höra att det är pga tillit och respekt. Jag tycker lika mycket om att ha kontroll på mig själv som jag tycker om att ha kontroll på andra och min trygghet, självinsikt samt höga moral gör att folk vill följa mig.

Om jag fortsätter tanken:
Jag vill nog ha mer utmaning än människor som blint lyder mig av förväntan, det ger mig väldigt lite. Jag har alltid fått som jag velat större delen av mitt liv, mycket tur men även mycket hårt arbete bakom. Jag tror helt enkelt jag måste jobba mer på min dominans för att bli tryggare i mig själv, det känns som om jag har koll på läget även om jag inte tycker det.

Jag behöver bli trygg i min dominans och sätt att leda dels för BDSM men främst för att nå dit jag vill. Senaste dagarna på jobbet har jag känt mig vilse då jag inte kan åstadkomma det jag vill. Jag är en rätt försiktig ledare och behöver jobba mer på min agressivitet, tydligen rätt vanliga tecken hos mellanchefer och för att slopa "mellan" i min titel måste jag tuffa upp stilen, frågan är om det i längden kommer vara en egenskap som är önskvärt inom BDSM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar