torsdag 25 juli 2013

Bortskämd

Jag har insett att min bortskämdhet sätter stopp för mycket inom BDSM. Det är mycket frustration när någon erbjuder sig att göra hushållsarbete åt mig eller bara allmänt passupp. Jag hade väl uppskattat det om jag inte redan haft det och insett att den person jag var med allt det där inte tilltalar mig. Min drivkraft är min främsta egenskap och mister jag den och blir beroende av andra människor så förlorar jag mycket av mig själv.

Jag tycker verkligen inte om den människan jag blir när inget går min väg och jag vägrar göra något åt det.

Just nu daltas det väldigt mycket med mig. Jag måste passa mig och se till att ha mig själv under kontroll. Har jag inte det så måste jag leva med mina dåliga sidor och de är stor grund till min frustration just nu...

I BDSM-väg är det viktigt för mig att inte låta leken förstöra min personlighet, det testar min karaktär mycket. Men att låta mig själv bli bortskämd gynnar mig absolut inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar