söndag 21 juli 2013

Om att bevaka sina intressen

Senaste veckans samtalsämne har varit detta med att bevaka sina intressen. Vi disskuterade det jag och min chef hur länge man ska vänta på att motparten ska höra av sig. Min chef tyckte att uppvaktning ska ske varje dag mer eller mindre annars är han inte intresserad. Någon som förstår sig på att bevaka sina intressen är väl medveten om att det fins konkurrenter och ett bra avtal vill man vara säker på att kamma hem. Tiden mellan uppvaktning avgör hur intresset är helt enkelt. Jag ser logiken och förstår varför min chef är framgångsrik...

Fortsatte spinna på ämnet med polarna denna helgen över lite alkohol. Regeln är väl att om intresse bara finns så hör man av sig förr eller senare. Vissa människor behöver olika startsträcka. Jag kan se det också. Särskilt i BDSM där man måste känna efter hur det funkar så är nog startsträckan längre.

Dock kvartstår faktum att det handlar om att lägga rätt bud vid rätt tidpunkt. Velar man för länge så finns risken att någon annan kammar hem avtalet.

Jag borde sluta umgås med afförsmänniskor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar