onsdag 24 juli 2013

Jag, du och vi

Tokförhandlar. Det känns efter, diskuteras och sugs på karameller så till den milda grad. Ibland vet jag inte vad jag vill, ibland vet jag inte vad motparten vill, ibland vet jag vill men motparten förstår inte, ibland får jag förklarat vad motparten vill men förstår inte, ibland blir allt så uppenbart och självklart att vi båda vet vad vi vill. Ett virrvarr mellan bra och dåligt, rätt och fel, ja och nej. Inga kansken duger längre.

Det är många du och jag som ska bli vi utan att för all del bli VI. Jag har alltid varit mån om min självständighet att jag vänder mig på tvären när "vi" diskuteras. Men senaste tiden är nog "vi" det mest användna ordet i mitt vokabulär. Oavsett vad det blir för väg så är målet det där "vi" som betyder att avtalet känns rätt och jag är på rätt väg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar