torsdag 4 juli 2013

Darkside efter smekmånaden

Känner att nyhetens behag med Darkside lagt sig. Spammas sönder av psykiskt instabila människor som inte verkar ha ett liv (vanligt bland communities) och desperata människor som vänder kappan efter vinden (vanligt på dejtingsidor). Gör det svårt hitta ärliga människor som vet vad de ger sig in på, vilket är ett krav från min sida.

Idag fick jag ett roligt mail för övrigt, från en domina som ansåg att hon "har det jag söker" dvs en ex slav som en annan domina vill låna ut... Jag har fått intrycket detta är vanligt inom scenen, en av de anledningarna jag valde hålla mig borta. Jag är absolut inte intresserad av att "låna" någons "slav" av två skäl: jag är egoist och jag sysslar inte med slaveri.

Öppna förhållanden där min partner träffar andra är helt okej för min del om det finns behov. Dock kommer det aldrig på fråga att jag skulle vara "den andra", kan jag likagärna skaffa en egen?

Slaveri för mig är att bestämma över någon annan såpass mycket att personen förpassas till åsiktslöst tillstånd, kan jag ju likagärna skaffa hund eller skaffa hushållerska. Nej att bura in någon är inte min grej. Jag anser för övrigt att i ett förhållande får man ge och ta. Ena dagen städar jag huset så att min partner blir glad, andra dagen blir jag glad av att komma till ett rent hem. Harmoni, självständighet och lite ego låter som ett bra förhållande, samt all makt åt kvinnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar