torsdag 26 december 2013

Fifty shades of black

Tydligen umgås jag med synthare. Massa lack och läder spås 2014. Sist drog jag fram min läderkorsett, svarta kavaj, svart slips och jeans. Förbannade mig dyrt och heligt över att jag inte ägde svarta stövlar och svarta jeans. Tur jag varit snäll i år. Min mor lade mer eller mindre en månadslön på en outfit till mig. Svarta stövlar, 600kr! Två par jeans, varav ett par var blanksvarta för 899 styck! Ytterligare 500kr på smink och naglar! Allt på rea till råga på allt! Är det bara jag som tycker det blivit dyrare?

2014 kommer bli svart. Det kommer även bli färg. Naglar och läppar i orange och rosa. Tydligen har jag en kk som gillar färg och inte är glad i svart, hur det nu gått till.

Det kostar att se bra ut. Om min käre moder bara visste vad för roligt jag kommer ha med kläderna...

Jag tror nog att det blir bra. Nu sätta ihop en ytlig game plan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar