tisdag 31 december 2013

Årets sista timmar, summering, ansats. Förlikning med mig själv

Nattbus och storheter förstörde min dygnsrytm. Somnade i gryning. Upp och gjorde ärenden och nu tillbaks i min säng. Dags för reflektion.

2013 har varit ett svajigt år. Den har varit tuff på ett känslomässigt plan men ändå gett bra utrymme för att göra fel. Jag har lärt mig mycket om mig själv men även om andra. Jag är glad jag har en grym magkänsla. Jag har inte uppnått de mål jag ämnat, mestadels för jag irrat och försökt komma underfund med vad målen har varit. Jag planerar och analyserar till en förbannelse, därav de extra tusenlapparna i lön varje månad... Jag har försökt få grepp om livet, kontrollera det okontrollerbara. Jag har gett mig på fritt fall och litat på månniskor. Jag har smällt i rätt hårt men alltid tagit mig upp igen. Skam den som ger sig dock. Några fullträffar har jag gjort. Jag är rätt nöjd med vad som följer med in på 2014. Läropengen var värt det hela. Det var en bra resa även om jag mestadels gjort den i min bitterhet så har jag haft väldigt roligt under tiden.

2014 kommer nog inte bli ett BDSM-år på samma nivå. Jag riktar nog in mig på riktigt fula sexäventyr med inslag av BDSM. Kommer ge mig samma möjlighet till kreativitet och verklighetsflykt. Verkligheten kommer bli tuff och fler än en flykt kommer behövas. Jag finslipar min image och fasaden kommer bli stelare och striktare. 2013 har varit lekfullt och svajjigt. 2014 mer svart, seriös och stel och tyvärr väldigt mycket verklighet. Min image kommer följa tiden. Jag behöver fler skjortor och kavajer. Svart. Svart. Och svart.

Jag hoppas jag har vett att behålla mina lekkamrater. Jag har jobbat hårt för att hitta seriösa och stabila människor. Det vore korkat om jag skulle tabba mig och göra mig av med dem. Startelvan ser väldigt bra ut, ändringar kan nog leda mer till det sämre än det kan förbättra. När man nått perfektion ska man verkligwn inte ändra på det! Det känns jättebra med engagerat folk som är intresserad av samma sak och är villig att ge det lilla extra.

Jag går in i 2014 med känslan av ett rätt ok avslut. Det finns några stora oavslutade projekt jag gärna sett att jag slapp dra med mig. Men man kan inte få allt i livet...
Jag går även in i 2014 med rätt mycket ångest och bävan men ändå stor portion av nyfikenhet och hopp. Skam den som ger sig!

Jag välkomnar 2014 och hoppas på att mina farhågor inte besannas och mirakel är möjliga. 2014 blir fokus på att överleva, växa upp och bibehålla status quo. Inte mycket till liv men man kan inte alltid bara ha kul. Ibland tvingas man vara mogen och ta tag i sina demoner.

Jag hoppas innerligt jag inte sviker mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar