onsdag 20 november 2013

Svamlerier

Idag the vila.
Imorgon ska jag sätta in en spiral, såvida min kropp inte lägger av ännu mer. Har knarkat smärtstillande sedan inatt. Det var läskigt vad kroppen gick från superbra till emo. Igår lade jag och polarna upp planer för december. Denna helgen kommer jag nog vara utslagen iom spiralen men sedan alla andra helger är det storheter planerade. Det kändes jättebra att äntligen vara på banan igen. När jag sedan skulle lägga mig kände jag att jag hade fått min femtielfte urinvägsinfektionsliknande symptom. Tanten hittade inget på STD-proverna, jag är ren. Hon skyllde på stress. Varför inte...

Så jag är orolig inför morgondagen då jag inte litar på min kropp. Haft ont i magen dessutom då jag fick i mig en ipren imorse på jobbet, alvedon var slut hemma och på jobb och kroppen var allmänt dålig efter för lite sömn så iprenfrukost var lösningen tyckte jag.

Jo vi ska fortsätta på bloggspåret. Hade sedan länge planerat en tur i stan och kolla underkläder. Det gick sisådär med en dålig kropp. Men det tråkigaste är ändå att alla underkläder känns för tantiga eller för mycket. Jag vill ha snygga hipsters. Gärna med band i korsettstuk. Inga spetsar och blommor etc. De får gärna ge lite utrymme för fantasin samtidigt som de ska ligga snyggt under kläderna. Letade även efter en snygg svart klänning lagom till julfesten...

När jag kom hem fick jag veta att min idiothyresvärd gett ut mitt nummer utan att meddela mig. Helt plötsligt hade jag samtal från okända! Fick hålla en spontanvisning mitt i kvällsmaten. Det roliga var att personen visade sig vara någon jag pratat med på någon dejtingsida! Otroligt.

Så ikväll vila. Har förberett inför imorgon. Mat planerat och bara att värma. Mina så kallade vänner verkar ha övergett mig på riktigt så måste se till att klara mig imorgon på egen hand. Det är att knapra piller och hoppas på det bästa.

Bytet till spiral känns lite som gambling. Det kan antingen bära eller brista. Det blir billigare än mina 400kr per kvartal för ringen. Dessutom är den inte rolig med en kk size XL. Om det går bra så blir det awesome. Går det inte bra så kommer jag må dåligt, bli sjukskriven i den hektigaste perioden i min karriär och vi är tillbaks på ruta ett. Nu är det sexstop i en evighet, nej jag har inte hållit min del av avtalet och det verkar inte bli bättre just nu. Mitt aktiva sexliv är gone gone gone. Hoppas det snart vänder, med tanke på att jag gjort omläggningar som ska vara positiva långsiktligt så hoppas jag det går hem.

Fö måste tilläggas att mirenas spiralförpackning är typ metern lång!!! Nåja över halvmetern helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar