lördag 23 november 2013

Dag tre uppe på benen

Idag var jag faktiskt skaplig utan smärtstillande. Det var ett helvete igår att somna utan smärtstillande men det gick. Jag fiskade rätt hårt efter tlc. Idag har jag fungerat. Problem uppstår dock så fort jag ska på toa, då känns det som om någon kör upp en spikklubba i slidan på mig och jag börjar blöda. När jag äter så känns det efter en stund som om någon smällt mig i magen. Så just nu är toabesök och mat rena fasan.

Jag höll dock en god fasad trots allt. Ingen självömkan idag. Var bjuden på middag hos en kollega och då jag inte sett dem sedan i julas, ja ett år sedan, så kände jag mig tvungen att ställa upp. Särskilt när det bjuds på mat. Fick fyra rätter! Samt fika. Det blev fyra timmars storheter och bus sedan lade kroppen av så det stänkte om det. Kändes som om någon kört över magen på mig. Tillbaks i min säng, fosterställning och varmvattenflaska. Till råga på allt har jag tidernas huvudvärk...

Delvist så är det spiral och delvist är det min autoimmuna kropp. Tillsammans blir de jobbiga men det känns ändå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar