torsdag 29 augusti 2013

Egentid

Ser äntligen en ände på allt. From nästa vecka kan jag varva ner. Mer tid till mig. Äntligen inget uppbokat. Den där egentiden känns efterlängtad. Återigen mer spontanitet åt folket!

Träffade en kompis jag inte träffat på hela sommaren. Vi gick från träff några gånger i veckan till inte alls på... Tre, kanske fyra, månader. Mestadels för att jag själv inte sovit mycket i min säng, mer på resande fot än i min egen säng, men mestadels för att hon "kilat stadigt". Dock verkar det som att dessa månader med konstant umgänge tär på dem. Smekmånadsfasen är definitivt över. Det pratas mycket om egentid. Jotack. Nu när livet återgår till det normala och vardagen ska in så får jag väl börja fundera på hur jag ska hinna med förhållanden, aktivt socialt liv och egentid. Något får stryka på foten. Om de senaste veckorna varit en inblick i vad som väntar så får jag nog tänka om mer, egentid som enkom består av att städa och tvätta är knappast egentid!

Sover för andra natten i rad i min egen säng. Känns lyxigt. Jag vet i vart fall att agera hotell ska jag dra ner på!

För övrigt tycker jag väl att två till tre gånger i veckan är vad man som mest bör träffa samma person utan att det blir för tjatigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar