söndag 18 augusti 2013

Bara BDSM

Haft en del tid att reflektera kring relationer. Jag har fått sova ut och äntligen lite ro i själen så redo att ta tag i leken igen. Dock har min paus ändå fått hjärnan att gå i lekbanor. Livet börjar gå till det normala och dags att fundera på lite mer allvarliga ting nu när smekmånadsfasen är över. Jag är nöjd med livet som det är så måste ha det klart hur jag ser till att behålla livet såhär. Då är ju lekkamrater en av de viktiga punkterna. Jag har spånat mycket kring vad har vi gemensamt, vad är "vi", är BDSM det enda vi har gemensamt, räcker det eller vill jag mer. Med mitt ex bestod "vi" av en stor andel BDSM, då gäller det att den gemensamme nämnaren finns kvar om förhållandet ska finnas. Jag vet i vart fall att jag får jobba med att se till att inte tappa intresset om jag vill behålla nuet.

Åter till min fråga: om man trivs i varandras sällskap och "sexet" är det gemensamma intresset, behövs det mer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar