lördag 5 april 2014

Varför jag inte ska syssla med BDSM

Intressant hur mina försök till avslut alltid bringar fler lockande förslag än när jag behöver dem. Jag anar att jag kommer trilla dit mot bättre vetande. Så jag skriver detta för min skull. Varför jag inte ska syssla med BDSM:

1) Jag orkar inte med att försöka hitta en lämplig sub som inte är okomplicerad och det faktiskt blir något av. BDSM tar tid och kostar pengar. Jag har inte tid att leta sub, skapa game plans och inte direkt någon energi för utförandet.

2) BDSM kräver skärpa och sinnesnärvaro. Jag är ansvarig för att styra och avbryta. Just nu är jag inte närvarande. Om jag inte klarar av att mentalt vara på plats och delaktig så ska jag inte ta på mig att vara ansvarig för någon annans välmående.

3) Jag orkar inte vara social kompetent. Jag är mest trött på alla människor och framstår som extremt bitter och gnällig. Jag är oftast inte ens trevlig att umgås med.

4) Mitt självförtroende är i bott. Jag behöver inte sänka det mer. Jag behöver inte heller den extra press från förväntningar. Trots allt ska den andre få ut något av en träff.

5) Som dominant får jag fatta en hel del beslut. Att fatta beslut när man inte ens orkar fatta de mest vardagliga besluten känns dömt att misslyckas.

6) Helt enkelt just nu vill jag bara ligga och bli omhållen och omhändertagen. Att bry mig om och ta hand om andra människor just nu känns avlägset. Även om jag skulle kunna köra mitt race och bara kasta ut sub efteråt så känns det oansvarigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar